torsdag 12. april 2012

Ankelsokker

I løpet av påsken ble det strikket sokker her i huset. Her er et par ankelsokker til snuppis.
Fort gjort uten bråt oppover leggen, bare noen omganger med rettstrikk før hælen.

 Snuppis var litt usikker på om det ble "sigesokker"....Men tror det skal gå bra, bare 
litt uvant at de stopper der. Jeg prøvde de så vidt (selv om de er alfor små til meg) og synes de var superdeilig! Gitt om jeg skal strikke til meg selv! Tenk! :)

 Synes fargen var så herlig! Litt sånn dongeri assosiasjon....
Garnet er Viking Sportsragg pinner nr 3,5 som er helt perfekt pinnenr til sokkestrikking..
Og ikke mer enn kr.16,-  pr nøste og to nøster var mer enn rikelig til str 36.
(tipper det er nok i str 39 også)

Ha en fin torsdagskveld!
Snart helg igjen!!!!!!!
Juuuhuuu! ;)
("blunkesmiiiilefjæs"!!!!)

3 kommentarer:

  1. Hei Anita :)
    Kom over siden din her og tenkte
    jeg skulle legge igjen et lite
    spor.... Så mange herlige ull
    sokker du lager, og koselig blogg
    Ha en riktig fin fredag og helg
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  2. Så stilige de var! Lekker farge!
    Jeg er veldig glad i lave sokker om sommeren, noen ganger er det jo litt kjølig slik at man savner litt varmere sokker - da må jo disse være perfekte! :)

    Takk for koselig kommentar på kjøkkenet vårt - håper det ga deg litt inspirasjon i
    tenkeprosessen :)

    GOD HELG,
    klem

    SvarSlett
  3. Herlige sokker og blå er min farge, så de var midt i blinken. Tror de selger garnet her i by'n også, verdt å legge seg på minnet.. og på den akk så lange "to do-listen", thi-hi! :)

    Jeg er en sånn person som helst går barføtt innendørs året rundt - eller i mine deilige tøffler. Får aldeles abstinenser dersom jeg har sokker på over lengre tid, plutselig må de bare av foten nå!! Disse sokkene hadde vært helt maks til meg og mine føtter/legger som ikke liker å få klaus, haha! :D

    Takk for tips, Anita! PS - flotte babyvotter under her også, fort gjort til små hender og føtter ja ;) Må lære meg å strikke flette, det gjorde susen!

    Det er onsdag og lille-lørdag, ha en flotters dag videre!

    Klem, Eli Kristin

    SvarSlett