torsdag 11. mars 2010

Mary Jane slippers / Ballerina tøfler

Da har jeg prøvd meg på litt hekling også! Hekling er egentlig
ikke helt min greie, men kom over noen fine ballerinatøfler,
og klarte bare ikke å la være å prøve meg.....
Egentlig var det en annen modell som var strikket jeg såg
en eller annen plass i bloggverden, men klart ikke å spore
opp noen oppskrift på dem, så da måtte jeg frem med
heklenålen i stedet....
Det verste var at de jeg likte best var det kun engelsk
forklaring til, og når man ikke er noen hekler fra før, så
ble det utfordrenes, men det gikk da.....=)
Mønster fant jeg HER
Garnet jeg valgte å bruke er Gullgarn fra Sparkjøp.
Størrelsen ble ca 38 (med sønnen i huset sine spisse bein
som modell! Hysj! Han vil helst ikke være bekjent av det!! =))

En nydelig knapp, kjøpt hos TrappNed i Førde.

Ha en fin kveld ;)

Klem, Anita

5 kommentarer:

  1. Åh, de ble jo kjempe fine! :D

    SvarSlett
  2. Åååååååååå dei vart jo kjempesøte! Det ser no verkeleg ut til at du har dreisen på hekling, dei vart jo heilt perfekte:)

    SvarSlett
  3. So søte tøflar. Du kan jo alt du:)
    Fekk lyst å prøve eg og. Ha ei kjempefin helg:)

    SvarSlett
  4. The ballerina slippers are so beautiful Anita!
    Great work!
    Have a nice weekend.
    Lots of hugs, Swantje x

    SvarSlett
  5. Nice ones! Dette må eg prøve og :) (med 0 garanti for at eg fullfører det ;)takk for at du deler oppskrifta!
    Ha ein fin lørdagskveld :)
    Klem, Lise

    SvarSlett